Kompetence absolventa
Odborné kompetence
Absolvent se vyznačuje těmito kompetencemi:
- použije poznatky o působnosti ministerstev dopravy, vnitra a financí, krajských úřadů, obecních úřadů obcí s rozšířenou působností, Policie ČR a obecní policie;
 - orientuje se v systému veřejné správy a v systému bezpečnostních složek;
 - uplatňuje zásady součinnosti a spolupráce s orgány státní správy a samosprávy a bezpečnostními sbory jiných států;
 - použije zásady postupů kontroly veřejného pořádku, ochrany bezpečnosti osob a majetku;
 - poskytuje poradenskou a konzultační činnost k problematice ochrany pořádku a bezpečnosti;
 - dovede jednat s klienty různých etnických, náboženských a sociálních skupin na profesionální úrovni;
 - rozpozná protiprávní jednání a umí je právně kvalifikovat;
 - dovede zahájit a vést přestupkové a trestní řízení;
 - provádí nezbytná šetření a dokazování;
 - provádí šetření v terénu a využívá při tom kriminalistické zásady a geografické informace;
 - dovede odhalit příčiny protiprávního jednání, odhadnout jeho důsledky a navrhne možná preventivní opatření;
 - aplikuje zásady pomoci oběti protiprávního jednání;
 - dovede zpracovat základní právní dokumentaci;
 - dodržuje obecně závazné předpisy, vyhlášky a pravidla a kontroluje jejich dodržování ostatními občany;
 - reaguje na změny zákonů týkajících se bezpečnostně právní činnosti;
 - dodržuje pracovní postupy v souladu s etickým kodexem;
 - rozlišuje vedení písemností včetně korespondence a dodržování archivačních a skartačních postupů, vedení a třídění dokumentace;
 - získává, třídí a vyhodnocuje data a informace z internetu a vnitřních sítí;
 - zajišťuje ochranu osobních dat;
 - popíše dozorčí službu jako jednu z forem činnosti Policie České republiky;
 - charakterizuje platné doklady občanů ČR a cizinců;
 - rozlišuje různé řidičské průkazy a řidičská oprávnění;
 - rozlišuje evidence řidičů, motorových a přípojných vozidel;
 - řeší dopravní přestupky včetně sankcí;
 - orientuje se v provozování silniční dopravy, využívá rozbory dopravní nehodovosti a z nich vyvozuje preventivní opatření;
 - vysvětlí zásady přepravy nebezpečných látek v silniční dopravě;
 - orientuje se v organizaci a vybavení Integrovaného záchranného systému ČR, včetně provádění místních bezpečnostních opatření;
 - uplatňuje preventivní a výkonná opatření k ochraně obyvatelstva při mimořádných situacích ve spolupráci se složkami integrovaného záchranného systému;
 - využívá geografické, sociologické a politologické znalosti v praktické činnosti;
 - dovede poskytnout nezbytnou první pomoc;
 - využívá poznatků psychologie a pedagogiky a cílevědomě rozvíjí svoji psychickou a fyzickou připravenost;
 - dodržuje základní předpisy týkající se bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a požární prevence;
 - aplikuje základní hygienické a bezpečnostní návyky při pracovní činnosti a provádění sportovních aktivit;
 - využívá ve své činnosti základy úpolových sportů a prakticky aplikuje základní techniky sebeobrany v souladu s právními normami a profesními nároky;
 - zvažuje při plánování a posuzování určité činnosti (v pracovním procesu i v běžném životě) možné náklady, výnosy a zisk, vliv na životní prostředí, sociální dopady;
 - charakterizuje zásady systému kvality řízení EFQM a chápe kvalitu jako významný nástroj konkurenceschopnosti a dobrého jména podniku.
 
Klíčové kompetence
Z klíčových kompetencí byl kladen důraz zejména na rozvoj následujících kompetencí:
- nacházet různé možnosti celoživotního učení;
 - ovládat různé techniky učení, umět si vytvořit vhodný studijní režim a podmínky;
 - uplatňovat různé způsoby práce se studijním materiálem;
 - vyjadřovat se přiměřeně účelu jednání a komunikační situaci v projevech mluvených i psaných a vhodně se prezentovat;
 - formulovat své myšlenky srozumitelně a souvisle, v písemné podobě přehledně a jazykově správně;
 - zpracovávat administrativní písemnosti, pracovní dokumenty i souvislé texty na běžná i odborná témata;
 - zaznamenávat písemně podstatné myšlenky a údaje z textů a projevů jiných lidí;
 - dosahovat jazykové způsobilosti potřebné pro komunikaci v cizojazyčném prostředí nejméně v jednom cizím jazyce;
 - nacházet vztahy mezi jevy a předměty při řešení praktických úkolů, umí je vymezit, popsat a správně využít pro dané řešení;
 - efektivně aplikovat matematické postupy při řešení různých praktických úkolů v běžných situacích;
 - uplatňovat při řešení problémů různé metody myšlení (logické, matematické, empirické) a myšlenkové operace;
 - pracovat s osobním počítačem a dalšími prostředky;
 - vytvářet různé formy grafického znázornění (tabulky, diagramy, grafy, schémata apod.);
 - porozumět zadání úkolu nebo určit jádro problému, navrhnout způsob řešení, popř. varianty řešení, a zdůvodnit varianty nebo způsob, vyhodnotit a ověřit správnost zvoleného postupu a dosažené výsledky.
 
V oblasti citové, postojové a hodnotové byl absolvent veden tak, aby:
- měl pozitivní vztah k učení a vzdělávání;
 - vyjadřoval se a vystupoval v souladu se zásadami kultury projevu a chování;
 - jednal v souladu s morálními principy a zásadami společenského chování, přispíval k uplatňování hodnot demokracie;
 - dodržoval zákony, respektoval práva a osobnost druhých lidí (popř. jejich kulturní specifika);
 - vystupoval proti nesnášenlivosti, xenofobii a diskriminaci;
 - uznával hodnotu života, uvědomoval si odpovědnost za vlastní život;
 - chápal význam životního prostředí pro člověka a jednal v duchu udržitelného rozvoje;
 - adaptoval se na měnící se životní a pracovní podmínky a podle svých schopností a možností je pozitivně ovlivňoval;
 - jednal odpovědně, samostatně a iniciativně nejen ve vlastním zájmu, ale i ve veřejném zájmu;
 - účastnil se aktivně diskusí, formuloval a obhajoval své názory a postoje.
 



